Produktfotos

Produktfotos

Alene ordet produktfotos giver mange personer associationer

Alene ordet produktfotos giver mange personer associationer om store udsalgskataloger fra Bilka eller Ikea, men i virkeligheden kan det faktisk være meget mere dagligdags end et stort farvekatalog i postkassen.

Mange benytter sig i dag af mulighederne for at sælge brugte ejendele på Den blå Avis, QXL og Ebay. I den forbindelse er produktbilleder pludselig billedet af den gamle mobiltelefon, håndtaske eller grafikkort som skal sælges, og kvaliteten af billedet kan betyde forskellen imellem solgt eller ej.

Hånden på hjertet

Hånden på hjertet, så vil de fleste sikkert indrømme, at de foretrække annoncer med billeder når de selv er på jagt efter ting på nettet. Men ofte er man måske selv for doven eller har for travlt til selv at levere et billede til annoncer. Kommer der endeligt et billede med, bliver det for tit knipset med mobiltelefonen, liggende på køkkenbordet med lyset kommende ind fra vinduet.

Selvfølgelig kan en køber genkende der er tale om en taske eller mobiltelefon. Men står valget imellem din taske og en næsten magen til, er det svært at fortænke køber i at vælge den taske som er præsenteret med det flotteste billede.

For ejere af webshops er produktfotos endnu vigtigere

For ejere af webshops er produktfotos endnu vigtigere. Her er det ikke længere et spørgsmål om at have en brugt mobiltelefon mere eller mindre – her taler vi om overlevelse. Uden ordentlige produktfotos, kan en butik ikke eksistere i dag.

I virkeligheden er det muligt med små midler at opnå en markant forbedring af dine produktbilleder. Det vigtigste er lyset, og der er lys fra en side langt fra optimalt. Ved at lyset kun kommer fra den ene side, vil det resultere i kraftige skygger modsat lyskilden.

Dernæst vil underlaget have stor betydning for det endelig resultat, og selvom man er omhyggelig med at fjerne brødkrummer fra morgenmaden, er køkkenbordet ikke det mest flatterende underlagt